Podsumowanie roku 2022
Multiplatformowość, profesjonalizacja krótkich form wideo i wzrost zarobków twórców internetowych – tak grupa LTTM podsumowuje 2022 rok.
Multiplatformowość, profesjonalizacja krótkich form wideo i wzrost zarobków twórców internetowych – tak grupa LTTM podsumowuje 2022 rok.
W minionym roku grupa wypłaciła współpracującym twórcom prawie 70 milionów złotych - to o 5 milionów więcej niż rok wcześniej. Sieć partnerska LifeTube utrzymała 12.-procentowy udział w oglądalności YouTube’a w Polsce.
Kampanie influencer marketingowe
W 2022 roku firma zrealizowała 2300 współprac na linii marka-influencer dla ponad 600. różnych klientów. Średni koszt jednego pakietu świadczeń z influencerem wyniósł 18 592 złote. LTTM wskazuje, że klienci postawili na działania crossplatformowe - realizowali kampanie na kilku platformach social media jednocześnie. Najwięcej publikacji komercyjnych pojawiło się na Instagramie (ponad 50% wszystkich publikacji), jednak najwięcej twórcy zarobili, realizując współprace reklamowe na YouTubie. Dynamicznie wzrósł również udział Tiktoka – liczba realizowanych przez agencję współprac na tej platformie rok do roku wzrosła ponad 2.-krotnie.
Współpraca z influencerami
W 2022 roku LTTM wypłacił twórcom prawie 70 milionów złotych, w porównaniu do 63 mln w 2021 roku. Wzrosły również zarobki zrzeszonych w sieci influencerów z każdego 1000 wyświetleń na YouTube. Dzięki technologii wprowadzonej przez LifeTube automatyzującej dodawanie reklam oraz odpowiedniej optymalizacji tzw. RPM-y (revenue per mille) wzrosły średnio o 18% w porównaniu do poprzedniego roku. Jak podaje LTTM - dział sprzedaży przepracował ponad 4 tysiące briefów od klientów bezpośrednich i agencyjnych.
LTTM ma w swojej bazie ponad 1500 twórców internetowych działających na niemal wszystkich platformach społecznościowych, ponad 120. pracuje na wyłączność, a firma odpowiada za ich management. Kanały zrzeszone w sieci LifeTube mają łącznie 240 milionów subskrypcji (wzrost o ponad 20 mln rok do roku) i odpowiadają za ponad 12% całej oglądalności YouTube w Polsce. Jednocześnie twórcy LTTM zebrali już prawie 60 mln followersów na Instagramie i wygenerowali ponad 3 miliardy wyświetleń na TikToku, czyli o 1 miliard więcej niż w 2022 roku.
W porównaniu z ubiegłymi latami wydłużył się również średni czas trwania jednego wyświetlenia wideo publikowanych przez twórców zrzeszonych w sieci LifeTube i wyniósł 6,5 minuty, czyli o minutę dłużej niż w 2021 roku.
Więcej podsumowań roku 2022 z branży influencer marketingu znajdziecie tutaj
Chcesz podjąć z nami współpracę?
Jeżeli chcesz dołączyć do naszej sieci lub podjąć współpracę z danym twórcą – wystarczy, że napiszesz do nas wiadomość!