Świąteczna akcja promocyjna wtyczki AleRabat.com

Promocja wtyczki AleRabat.com, której działanie w akcji sprawdzili lifestyle’owi twórcy.

Sklepy internetowe w swoich ofertach kryją dziesiątki rabatów. Każdy chciałby kupować taniej, a co za tym idzie, klientom brakuje dostępu do wszystkich zniżek za jednym kliknięciem. Po drugiej stronie ekranu znajdują się marki, które podczas gorączki zakupowej zastanawiają się, jak klientów przekierować i doprowadzić do zakupu właśnie u nich. Potrzeby obu stron łączy wtyczka AleRabat.com, której działanie przetestowaliśmy i  przybliżyliśmy odbiorcom w akcji promocyjnej z wykorzystaniem lifestyle’owych twórców.

Opis

W okresie świątecznym setki klientów wpadają w szał zakupowy. Ubiegła gwiazdka różniła się od poprzednich, także w kwestii znacznego wzrostu zainteresowania zakupami online. Poszukiwania idealnego prezentu dla bliskiej osoby, upominek mieszczący się w określonej kwocie dla kolegi z biura czy inspiracje do dekorowania choinki i przyozdobienia mieszkania – tysiące propozycji na setkach stron internetowych sprawiają, że w celu zakończenia zakupowego chaosu szalę często przeważa nie jakość a cena produktu. Jak bez sztuczek związanych z ułożeniem w sklepie stacjonarnym, strojnych witryn i krzyczących banerów „Promocja” producenci w trybie online zachęcają do zakupów? Coraz częściej odpowiedzią staje się nawiązanie partnerstwa z firmami specjalizującymi się w promowaniu zniżek i okazji. Mimo zamiłowania do niskich cen świadomość programów rabatowych wśród internautów wciąż jest na niewielkim poziomie. Uważają wtyczki za coś niezrozumiałego, niepotrzebnego, a przede wszystkim czasochłonnego, a oni tego czasu nie mają. Dzięki współpracy z twórcami lifestyle’owymi pokazaliśmy widzom, jak łatwa, intuicyjna, a przede wszystkim opłacalna jest instalacja wtyczki.

Cel

Celem akcji była budowa świadomości usługi wśród klientów, odczarowanie mitów krążących wokół instalacji rozszerzenia jako czasochłonnego i skomplikowanego, a także rzeczywiste przedstawienie korzyści płynących z instalacji AleRabat.com.

Realizacja

Materiał zrealizowaliśmy angażując aż 17 lifestyle’owych twórców. Ze względu na świąteczną atmosferę dużą popularnością cieszyły się publikowane Vlogmasy. Wideo pokazujące od środka świąteczną gorączkę były idealną przestrzenią na pokazywanie wtyczki, która ułatwiała codzienną rutynę, czyli zakupy. Efekt był naturalny i wpasował się w kontekst odcinków, nienachalnie pokazując widzowi praktyczną wiedzę. Kluczem do sukcesu kampanii była różnorodność treści, w których prezentowany był produkt. Julia Kobus, Hej Łobuzy, Daily Boogie, Julia Zalewska, Dry Risers, Pink Vixen, Cheers my Heels, Nikoletta P., Max i Weronika Krasoniowie, VlogLola, TheKretka1, Sylwia Sajchta, Osipowiczka, Glammy Freak, Nanami Chan, Ola Żuraw i Oliwia Szymańska – wszyscy twórcy w kreatywny sposób wpletli użycie wtyczki do filmów przedstawiających ich przedświąteczną rutynę. Ola Żuraw zabrała widzów ze sobą w podróż do Zakopanego, Oliwia Szymańska zaproponowała prezenty na każdą kieszeń, a Nikoletta uczyła widzów jak przeorganizować miejsce w toaletce.

Wyniki

W ramach promocji powstało 17 wideo na YouTube o łącznej liczbie przekraczającej 590 tysięcy wyświetleń. W ciągu dwóch tygodni od publikacji udało się osiągnąć założone cele, a koszt pojedynczej instalacji (CPA) był zdecydowanie niższy od przewidywanego.

Chcesz podjąć z nami współpracę?

Jeżeli chcesz dołączyć do naszej sieci lub podjąć współpracę z danym twórcą – wystarczy, że napiszesz do nas wiadomość!