Jakie ROI generują influencerzy?

Wideorecenzja na YouTube jako wsparcie dla e-commerce. Pomiar ROI przez UTM.

Jeden ekspert-influencer, jedno wideo i jedna dobrze wypozycjonowana wideorecenzja komputera. Efekt? ROI na poziomie 223%. Współpraca x-kom z twórcami internetowymi to doskonały przykład na efektywne wykorzystanie YouTube’a w komunikacji w e-commerce i dowód na to, że influencer marketing to profesjonalne i mierzalne działanie marketingowe przekładające się na sprzedaż.

Cel

Dotarcie do grupy graczy, przekierowywanie odbiorców bezpośrednio do strony e-sklepu, a w efekcie zwiększenie sprzedaży.

Realizacja

70% nastolatków ufa bardziej digital influencerom niż klasycznym celebrytom. Recenzja przygotowana przez youtubera, który w ramach materiału zaprezentuje wszystkie zalety produktu, to ogromna wartość zarówno dla marki, jak i widzów skupionych wokół kanału. Właśnie dlatego główną osią promocji oferty produktowej x-kom jest wideorecenzja nagrana na kanale marki. Nie jest to jednak typowa recenzja. W nagraniu Jarek ‘BlackWhite’ Arczyński szuka idealnego sprzętu do gry, ale w ramach określonego budżetu. W efekcie przedstawia widzom dwa najlepsze w swojej kategorii produkty. Oprócz rzetelnej recenzji w nagraniu pojawia się także wyraźne CTA, zachęcające widzów do odwiedzenia e-sklepu. W opisie do filmu znajdują się też linki z przekierowaniem do recenzowanych komputerów. Dzięki linkom zawierającym kod UTM ruch pochodzący od influencera był  śledzony i mierzony. W ten sposób sklep x-kom zmierzył dokładnie zwrot współpracy z Jarkiem Arczyńskim – dzieląc wygenerowany zysk netto przez wszystkie poniesione koszty, osiągając ROI na poziomie 233%.

Wyniki

Dzięki linkom zawierającym kod UTM ruch pochodzący od influencera był  śledzony i mierzony. W ten sposób sklep x-kom zmierzył dokładnie zwrot współpracy z Jarkiem Arczyńskim – dzieląc wygenerowany zysk netto przez wszystkie poniesione koszty, osiągając ROI na poziomie 233%. Nagranie opublikowane na kanale x-kom uzyskało ponad 100 tysięcy wyświetleń, wygenerował blisko 4 tysiące pozytywnych reakcji, a średni watchtime wyniósł 4:16 minut! Wideo przyniosło też duże efekty sprzedażowe w postaci 103 konwersji na stronie. Ważne jednak aby pamiętać, że wiele osób, które obejrzały dany materiał mogły zdecydować się na zakup dopiero później lub w innej formie (np. stacjonarnej). Kampania trafiła do odbiorców z grupy docelowej, czyli gamerów. W ten sposób powstała zasięgowa, rzetelna, dopasowana do targetu i wiarygodna reklama sprzętu komputerowego oraz oferty produktowej x-kom.

Chcesz podjąć z nami współpracę?

Jeżeli chcesz dołączyć do naszej sieci lub podjąć współpracę z danym twórcą – wystarczy, że napiszesz do nas wiadomość!