Wpisanie marki w filmy fabularne na przykładzie Maretti

Kampania Maretti: Bruschette Maretti – dwie strony smaku – obie tak samo dobre.

Bruschette Maretti to flagowa przekąska bułgarskiego producenta z branży FMCG – Ficosota Food. Z początkiem lata uruchomiona została kampania, do której zaangażowani zostali twórcy z 6 kanałów na YouTubie, które subskrybują setki tysięcy widzów.

Cel

Ficosota to jedna z największych firm FMCG pochodzenia bułgarskiego, z obrotem na poziomie 160 mln euro za rok 2019. Produkuje m.in. przekąski, jednorazowe produkty higieniczne oraz wyposażenia domu. Marki należące do portfolio Ficosoty obecne są na ponad 70 rynkach. Celem kampanii była budowa świadomości produktu oraz promocja hasła „Bruschette Maretti – dwie strony smaku – obie tak samo dobre”. W ramach działań powstało 7 filmów z lokowaniem produktu.

Realizacja

Każdy twórca przygotował film, w którego fabule ulokował przekąskę Bruschette Maretti. W kampanii wzięli udział: G.F. Darwin, WAKSY, Beksy, Zukoll oraz Danny Ferreri.

G.F. Darwin – „Tropiciele prawdy 3”

Grupa Filmowa Darwin stworzyła następny materiał z serii „Tropiciele Prawdy”, którym zdobyła serca widzów. W odcinku scenariusz oparli na bajce „Jaś i Małgosia”. Lokowanie Bruschette Maretti, polegało na umieszczeniu ich w fabule przy podejmowaniu decyzji: czy bohaterowie podejmą wyzwanie na spokojne, czy w sposób pełen adrenaliny. Współpraca z marką i lokowanie produktu nie jest “ukrywane” ani na sekundę, ale dzięki rozrywkowej i kreatywnej formie przekazu oraz idealnemu wpisaniu w treść (zamiast ją zakłócać) nie jest w żaden sposób inwazyjne i zachęca do oglądania, oraz powoduje uśmiech na twarzy widzów.

Wyniki

Ponad 266 tys. wyświetleń, 19 tys. pozytywnych reakcji i 1103 komentarzy pod wideo.

WAKSY – „Spokojny vs Zwariowany”

WAKSY to kreatywna grupa młodych twórców. W 2021 roku kanał WAKS objął pozycję lidera w kategorii contentu fabularnego dla młodzieży. Odcinek „SPOKOJNY vs ZWARIOWANY” przedstawiał szereg sytuacji, które codziennie spotykają młodzież. Przedstawili je jednak w charakterystyczny dla siebie komediowy sposób, nienachalnie wpisując produkt w fabułę odcinka, co bardzo spodobało się widzom.

Wyniki

Ponad 372 tys. wyświetleń, 28 tys. pozytywnych reakcji i 1114 komentarzy pod wideo.

Beksy  – „Zakochałam się w przyjacielu” / „Przyjaźń Damsko-Męska“ i konkurs #WakacjezMaretti

Beksy na swoim kanale opublikowały dwa połączone ze sobą filmy, gdzie kluczowe były propozycje widzów. Pierwsze wideo zawierało lokowanie produktu oraz opis konkursu #WakacjezMaretti, zachęcający widzów do udziału i proponowania, w jaki sposób powinna zakończyć się miłosna historia z odcinka. Nagrody do wyboru były dwie – szalony wyjazd do Energylandi dla 6 osób lub konsola PlayStation 5 do spokojnego spędzania czasu w domu. Zwyciężczyni została ogłoszona w drugim odcinku z serii, którego scenariusz oparty został na jej pomyśle. Jak wynika z komentarzy, taki sposób pokazania produktu bardzo dobrze przyjął się wśród odbiorców, którzy nie mogli doczekać się więcej odcinków w podobnym stylu.

Wyniki

Ponad 382 tys. wyświetleń, 22 tys. pozytywnych reakcji i 852 komentarze pod wideo.

Zukoll – „Źle odpowiesz = robisz ekstremalne wyzwanie”

Wszystko ma dwie strony. W charakterystycznym formacie dla swojego kanału, czyli challengu – Zukoll i Jawor wspólnie starają się odpowiadać na wybrane, spokojne pytania, gdy odpowiedzą źle wykonują w zamian zwariowane wyzwania.

Wyniki

Ponad 156 tys. wyświetleń, 6,6 tys. pozytywnych reakcji i 348 komentarzy pod wideo.

Danny Ferreri – „Babski wieczór vs Męski”

Fabuła filmu opiera się na dwóch imprezach dziejących się równocześnie. Podczas męskiego wieczoru, jeden z towarzyszy odkrywa sposób na przenoszenie się do damskiego grona i bycie jedną z nich, zgodnie z myślą, że jedna strona jest zwariowana, a druga spokojna. Jak jest naprawdę? Przekonało się o tym ponad 42 tysiące widzów, które zapoznało się z materiałem.

Wyniki

Łącznie opublikowane na YouTubie materiały zostały obejrzane ponad 1,3 mln razy (wyświetlenia organiczne). Dodatkowo kampanii towarzyszył spot emitowany jako reklama in-stream. Dzięki współpracy z youtubowymi twórcami był jednak naturalnym dodatkiem do oglądanych treści, nie natomiast inwazyjną i niechcianą reklamą.

Spot zrealizowany we współpracy z Nadią Długosz oraz Dannym Ferrerim wygenerował ponad 2,3 mln wyświetleń oraz CPV na poziomie 3 groszy!

Cała kampania udowodniła, że dzięki dobrze dobranym twórcom, kontekstowi oraz wpisaniu produktu w fabułę odcinków, nie tylko da się zrealizować zasięgową i skuteczną kampanię, ale takie treści, które choć reklamowe, przez widzów oglądane są długo, chętnie i z wyboru.

Chcesz podjąć z nami współpracę?

Jeżeli chcesz dołączyć do naszej sieci lub podjąć współpracę z danym twórcą – wystarczy, że napiszesz do nas wiadomość!