Promocja Funduszy Europejskich dla Mazowsza na YouTubie

Jak zachęcić widzów do zainteresowania się ofertą Funduszy Europejskich na Mazowszu? Najlepiej zaangażować zasięgowych twórców!

Jak zachęcić widzów do zainteresowania się ofertą Funduszy Europejskich na Mazowszu? Najlepiej zaangażować zasięgowych twórców, którzy – w charakterystyczny dla swojego kanału sposób – pokażą ciekawe miejsca i projekty powstałe dzięki dofinansowaniu FE, dodatkowo wypromują chwytliwy konkurs z nagrodami i udowodnią, że #FunduszeEUwTwoimZasiegu dają #RealneKorzyści.

Cel

Głównym założeniem kampanii było promowanie miejsc i projektów stworzonych przez firmy oraz instytucje, które zostały dofinansowane przez Fundusze Europejskie dla Mazowsza. Wśród nich są m.in. Centrum Nauki Kopernik, Muzeum Wódki Polskiej, Warszawska Szkoła Filmowa i Kross S. A. Materiały miały prezentować, jak wiele możliwości dają Fundusze Europejskie. Kampania miała dotrzeć do 700 000 unikalnych użytkowników.

Realizacja

Mówiąc Inaczej, Matura To Bzdura, 7 metrów pod ziemią, 20m2, Kamil in Travel, Urbex History i Luka to kanały, których twórcy zaangażowali się w poinformowanie swoich odbiorców o możliwościach, jakie dają dotacje Funduszy Europejskich dla Mazowsza. Każdy z nich wykorzystał charakterystyczne dla siebie formaty: kanał Matura To Bzdura opublikował sondę uliczną, w której sprawdzona została wiedza przechodniów na temat stolicy, twórcy kanału Urbex History zabrali widzów w podróż do opuszczonego pałacu, a Kamil In Travel opowiedział o hodowli chartów i zaprezentował innowacyjny projekt stworzony dzięki Funduszom Europejskim. Influencerzy wykorzystali swoje kanały na YouTubie, Facebooku oraz Instagramie do promowania konkursu, w którym zadaniem było zrobienie zdjęcia w miejscu, które zostało dofinansowane z Funduszy Europejskich – oczywiście na Mazowszu.

Wyniki

Wszystkie opublikowane materiały przekroczyły łącznie 1 milion wyświetleń.

Połowa z nich to wyświetlenia filmów na YouTube, wśród pozostałych są posty na Facebooku, Instagramie oraz Instagram Stories,

Każde z ponad pół miliona wyświetleń na YouTube trwało średnio 6 minut (!),

Łączny czas oglądania filmów opublikowanych przez influencerów na YouTube wyniósł 6 lat,

Materiały na YT uzyskały 98% pozytywnych reakcji,

Dzięki publikacjom internetowa społeczność dowiedziała się o kilku ważnych miejscach na mapie Mazowsza, które skorzystały z dofinansowania Funduszy Europejskich.

Kampania została zrealizowana przez agencję Clickad Interactive Sp z o.o. na zlecenie Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych.

Chcesz podjąć z nami współpracę?

Jeżeli chcesz dołączyć do naszej sieci lub podjąć współpracę z danym twórcą – wystarczy, że napiszesz do nas wiadomość!