Współczesny, świadomy konsument sam decyduje o tym co i kiedy ogląda w sieci. Bez trudu też odsieje nachalne, bezwartościowe komunikaty reklamowe i obejrzy jedynie to, co stanowi dla niego jakąś wartość. Jak zatem tworzyć ciekawe i angażujące treści, po które widz sięgnie z wyboru? Przed takim zadaniem stanęliśmy, pracując na promocją usługi światłowodu T-Mobile. Na YouTube możliwości jest wiele, a wybór odpowiedniego formatu jest zależny przede wszystkim od tego, jaki cel chce osiągnąć marka. Najważniejsze dla nas było dotarcie do potencjalnego konsumenta, jednak w sposób nienachalny. Właśnie dlatego, wspólnie z Remigiuszem, stworzyliśmy podcast, w którym lokowaniem produktu nie było realizowane w typowy sposób.
Internet “kiedyś”… Jaki był, zanim pojawił się światłowód? Remigiusz Maciaszek, w podcaście na swoim kanale, wraca wspomnieniami do IRC, kafejek i DC++. Rozmowa Remigiusza i Borysa Nieśpielaka to dla starszych widzów sentymentalna podróż do przeszłości bez szybkiego internetu, smartfonów i platform streamingowych. Dla młodszych: ciekawa lekcja historii.
Z opowieści o początkach internetu Remigiusz i Borys naturalnie przechodzą do rozmowy o nowych technologiach i usłudze światłowodowej T-Mobile, która pozwala na korzystanie z wielu urządzeń jednocześnie, bez strat w prędkości.
Promocja światłowodu T-Mobile i towarzyszących mu usług.
Główną osią promocji usługi jest podcast nagrany na kanale Remigiusza. Nie jest to typowe lokowanie produktu. Światłowód T-Mobile stał się pretekstem do rozmowy o historii internetu. Remigiusz i Borys Nieśpielak z rozważań o tym, jak wyglądała sieć przed światłowodem, w płynny sposób przechodzą do zaprezentowania usługi T-Mobile. Dodatkowo komunikacja została uzupełniona o post na Instagramie z lokowaniem produktu oraz o wpis promujący podcast na fanpage’u Remigiusza.
Podcast został także opublikowany na platformach Spotify, Apple Podcasts i Lecton, na których łącznie odsłuchany został 29 110 razy. Aż 75% słuchaczy nagrania na Spotify wysłuchało ponad godziny podcastu.. Dzięki temu odcinek był też najbardziej angażującym nagraniem na kanale twórcy w listopadzie 2019 roku.
Podcast uzyskał organicznie ponad 70 tysięcy wyświetleń, wygenerował 3 tysiące pozytywnych reakcji, a średni watchtime wyniósł ponad 20 minut! Dodatkowo Remigiusz wzbogacił komunikację o posty na Facebooku (zasięg organiczny na poziomie 46 388 użytkowników) oraz Instagramie (zasięg organiczny na poziomie 64 066 użytkowników). Kampania trafiła do odbiorców z grupy docelowej (18-35 lata).. W ten sposób powstała zasięgowa, rzetelna, dopasowana do grupy docelowej i wiarygodna reklama internetu światłowodowego od T-Mobile
RAPORT
„6 kategorii 11 000 różnic”
NAJWIĘKSZA ANALIZA polskiego youtube’a
11 511
przeanalizowanych wideo
6 kategorii youtuberów
21 eksperckich komentarzy
17 case studies
104 strony