T-Mobile x Remigiusz Maciaszek

Podcast, w którym lokowanie produktu nie zostało zrealizowane w typowy sposób.

Współczesny, świadomy konsument sam decyduje o tym co i kiedy ogląda w sieci. Bez trudu też odsieje nachalne, bezwartościowe komunikaty reklamowe i obejrzy jedynie to, co stanowi dla niego jakąś wartość. Jak zatem tworzyć ciekawe i angażujące treści, po które widz sięgnie z wyboru? Przed takim zadaniem stanęliśmy, pracując nad promocją usługi światłowodu T-Mobile. Na YouTubie możliwości jest wiele, a wybór odpowiedniego formatu jest zależny przede wszystkim od tego, jaki cel chce osiągnąć marka. Najważniejsze dla nas było dotarcie do potencjalnego konsumenta, jednak w sposób nienachalny. Właśnie dlatego, wspólnie z Remigiuszem, stworzyliśmy podcast, w którym lokowaniem produktu nie było realizowane w typowy sposób.

Opis

Jak wyglądał internet, zanim pojawił się światłowód? W podcaście na swoim kanale Remigiusz Maciaszek wraza wspomnieniami do IRC, kafejek i DC++. Rozmowa Remigiusza i Borysa Nieśpielaka to dla starszych widzów sentymentalna podróż do przeszłości bez szybkiego internetu, smartfonów i platform streamingowych. Dla młodszych: ciekawa lekcja historii. Z opowieści o początkach internetu Remigiusz i Borys naturalnie przechodzą do rozmowy o nowych technologiach i usłudze światłowodowej T-Mobile, która pozwala na korzystanie z wielu urządzeń jednocześnie, bez strat w prędkości.

Cel

Promocja światłowodu T-Mobile i towarzyszących mu usług.

Realizacja

Główną osią promocji usługi był podcast opublikowany na kanale Remigiusza. Nie jest to typowe lokowanie produktu. Światłowód T-Mobile stał się pretekstem do rozmowy o historii internetu. Remigiusz i Borys Nieśpielak z rozważań o tym, jak wyglądała sieć przed światłowodem, w płynny sposób przechodzą do zaprezentowania usługi T-Mobile. Dodatkowo komunikacja została uzupełniona o post na Instagramie z lokowaniem produktu oraz o wpis promujący podcast na fanpage’u Remigiusza.

Wyniki

Podcast został także opublikowany na platformach Spotify, Apple Podcasts i Lecton, na których łącznie odsłuchany został 29 110 razy. Aż 75% słuchaczy nagrania na Spotify wysłuchało ponad godziny podcastu.. Dzięki temu odcinek był też najbardziej angażującym nagraniem na kanale twórcy w listopadzie 2019 roku. Podcast uzyskał organicznie ponad 70 tysięcy wyświetleń, wygenerował 3 tysiące pozytywnych reakcji, a średni watchtime wyniósł ponad 20 minut! Dodatkowo Remigiusz wzbogacił komunikację o posty na Facebooku (zasięg organiczny na poziomie 46 388 użytkowników) oraz Instagramie (zasięg organiczny na poziomie 64 066 użytkowników). Kampania trafiła do odbiorców z grupy docelowej (18-35 lata).. W ten sposób powstała zasięgowa, rzetelna, dopasowana do grupy docelowej i wiarygodna reklama internetu światłowodowego od T-Mobile.

Chcesz podjąć z nami współpracę?

Jeżeli chcesz dołączyć do naszej sieci lub podjąć współpracę z danym twórcą – wystarczy, że napiszesz do nas wiadomość!