Case studies /

OSTATNIE DRZEWO

Cyfrowa kopia Puszczy Białowieskiej. Od tej chwili każdy, nie wychodząc z domu, może odwiedzić Puszczę Białowieską i zakochać się w jej grądach, borach, bagnach, strumykach, stawach.

Puszcza Białowieska to jedyny ocalały nizinny las o charakterze naturalnym w naszej części świata. To unikalne w skali globalnej miejsce, zasługuje na szacunek i opiekę.  Oto jej cyfrowa kopia. Od tej chwili każdy, nie wychodząc z domu, może odwiedzić Puszczę Białowieską i zakochać się w jej grądach, borach, bagnach, strumykach, stawach.

Cel

Zwiększenie świadomości istnienia i znaczenia Puszczy Białowieskiej wśród młodych ludzi, zbiórka funduszy na współorganizowane przez Greenpeace tzw. Leśne Patrole.

Realizacja

Niezwykle skutecznym i spektakularnym zaproszeniem młodych odbiorców do zapoznania się z problemem okazało się stworzenie wirtualnej kopii Puszczy Białowieskiej zbudowanej 1:1 w popularnej grze Minecraft. W ramach kampanii przenieśliśmy prawdziwy problem, jakim jest wycinka Puszczy Białowieskiej do wirtualnego świata, żeby był bardziej przystępny dla młodszej grupy docelowej i zrozumiały dla każdego.

Trzynaście podmiotów zaangażowało się w budowanie “wirtualnej kopii” Puszczy Białowieskiej pro bono. Zbudowanie mapy zajęło twórcom trzy miesiące. Wirtualna wersja puszczy zajęła około 700 km2, a jej świat zbudowany był w skali 1:1. Każdy blok w grze zajmuje 1m3, a cała mapa zbudowana była z ponad 50 miliardów takich bloków. Twórcy posadzili na niej 7 milionów drzew, w tym 40 projektów unikalnych dla puszczy gatunków. 

Wśród influencerów zaangażowanych w akcję byli: Zakreble, GilathissNew, RoxMb, Mattyniu, Flothar, Manoyek, CraftCast, Undecided, GamerSpace. Gra Minecraft posłużyła jako platforma umożliwiająca podbicie serc i dotarcie do emocji młodych ludzi – cała sprawa nie rozgrywała się jednak wokół gry, a zagrożonej puszczy.

Wyniki 

Jednym z największych efektów tej kampanii, było dokończenie zbierania podpisów, 170 tysięcy, które Greenpeace użył jako argumentu przeciwko wycince puszczy białowieskiej. Materiały influencerów były oglądane 2 954 510 minut, co daje łącznie ponad 5 i pół roku! O kampanii pisały największe polskie i zagraniczne media, a jej przewodni komunikat o tym, że ochrona środowiska jest fajna i niepolityczna, porwał setki tysięcy osób. 

Podmioty biorące udział w tworzeniu kampanii:

  • Ogilvy x Greenpeace
  • AIA ASE Pictures
  • AMP Polska
  • Expresso Post Production
  • Facebook Creative Shop
  • Gameset
  • Geoboxers
  • LifeTube
  • Pleq “Bartosz Dziadosz”
  • Rockon
  • SHOOTME Visual Artists
  • Sounds Good
Liczba youtuberów
9
 
Klient
Współpraca
Skontaktuj się z nami
wspolpraca@lifetube.pl

RAPORT

„6 kategorii 11 000 różnic”

NAJWIĘKSZA ANALIZA polskiego youtube’a

11 511
przeanalizowanych wideo

6 kategorii youtuberów
21 eksperckich komentarzy
17 case studies
104 strony

Pobierz
Pobierz raport
Raport

Influencer marketing na YouTube

Największa analiza wideo polskich twórców

11 151 przeanalizowanych wideo
6 kategorii YouTube
21 eksperckich komentarzy
17 case studies
106 stron

Na naszych stronach używamy technologii, takich jak pliki cookie, które służą do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu. Przez dalsze aktywne korzystanie z naszego serwisu wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych na zasadach określonych w polityce prywatności. Wyrażenie zgody jest dobrowolne a wyrażoną zgodę możesz w każdej chwili cofnąć. Można to zrobić poprzez zmianę ustawień przeglądarki lub opuszczenie serwisu.

OK