OSTATNIE DRZEWO

Cyfrowa kopia Puszczy Białowieskiej. Od tej chwili każdy, nie wychodząc z domu, może odwiedzić Puszczę Białowieską i zakochać się w jej grądach, borach, bagnach, strumykach, stawach.

Puszcza Białowieska to jedyny ocalały nizinny las o charakterze naturalnym w naszej części świata. To unikalne w skali globalnej miejsce zasługuje na szacunek i opiekę. Oto jej cyfrowa kopia. Od tej chwili każdy, nie wychodząc z domu, może odwiedzić Puszczę Białowieską i zakochać się w jej grądach, borach, bagnach, strumykach, stawach.

Cel

Zwiększenie świadomości istnienia i znaczenia Puszczy Białowieskiej wśród młodych ludzi, zbiórka funduszy na współorganizowane przez Greenpeace tzw. Leśne Patrole.

Realizacja

Niezwykle skutecznym i spektakularnym zaproszeniem młodych odbiorców do zapoznania się z problemem okazało się stworzenie wirtualnej kopii Puszczy Białowieskiej zbudowanej 1:1 w popularnej grze Minecraft. W ramach kampanii przenieśliśmy prawdziwy problem, jakim jest wycinka Puszczy Białowieskiej do wirtualnego świata, żeby był bardziej przystępny dla młodszej grupy docelowej i zrozumiały dla każdego. Trzynaście podmiotów zaangażowało się w budowanie “wirtualnej kopii” Puszczy Białowieskiej pro bono. Zbudowanie mapy zajęło twórcom trzy miesiące. Wirtualna wersja puszczy zajęła około 700 km2, a jej świat zbudowany był w skali 1:1. Każdy blok w grze zajmuje 1m3, a cała mapa zbudowana była z ponad 50 miliardów takich bloków. Twórcy posadzili na niej 7 milionów drzew, w tym 40 projektów unikalnych dla puszczy gatunków. Wśród influencerów zaangażowanych w akcję byli: Zakreble, GilathissNew, RoxMb, Mattyniu, Flothar, Manoyek, CraftCast, Undecided, GamerSpace. Gra Minecraft posłużyła jako platforma umożliwiająca podbicie serc i dotarcie do emocji młodych ludzi – cała sprawa nie rozgrywała się jednak wokół gry, a zagrożonej puszczy.

Wyniki

Jednym z największych efektów tej kampanii, było dokończenie zbierania podpisów, 170 tysięcy, które Greenpeace użył jako argumentu przeciwko wycince puszczy białowieskiej. Materiały influencerów były oglądane 2 954 510 minut, co daje łącznie ponad 5 i pół roku! O kampanii pisały największe polskie i zagraniczne media, a jej przewodni komunikat o tym, że ochrona środowiska jest fajna i niepolityczna, porwał setki tysięcy osób.

Podmioty biorące udział w tworzeniu kampanii:

Ogilvy x Greenpeace

AIA ASE Pictures

AMP Polska

Expresso Post Production

Facebook Creative Shop

Gameset

Geoboxers

LifeTube

Pleq “Bartosz Dziadosz”

Rockon

SHOOTME Visual Artists

Sounds Good

Chcesz podjąć z nami współpracę?

Jeżeli chcesz dołączyć do naszej sieci lub podjąć współpracę z danym twórcą – wystarczy, że napiszesz do nas wiadomość!