Dlaczego warto dodawać napisy do filmów na YouTube?

Dodawanie napisów do filmów może bezpośrednio wpłynąć na wyniki Waszych treści. W tym artykule chcielibyśmy opowiedzieć Wam w 3. punktach, dlaczego warto to robić.

Dodawanie napisów do filmów może bezpośrednio wpłynąć na wyniki Waszych treści. W tym artykule chcielibyśmy opowiedzieć Wam w 3. punktach, dlaczego warto to robić.

Porcja danych dla YouTube

Po pierwsze, dodając napisy, YouTube widzi je jako transkrypt Waszego materiału. Przekazujecie platformie porcję metadanych i słów kluczy, które wpływają na to, w jaki sposób pozycjonowane będą Wasze treści. Każda porcja informacji o filmie jest szczególnie ważna w wypadku rozwijających się kanałów, które nie zgromadziły jeszcze szerokiego grona odbiorców. Dzięki informacjom zawartym w tytule, opisie i miniaturze filmu - YouTube zyskuje dane dotyczące tematyki i kieruje je do osób zainteresowanych podobnymi materiałami. Te same informacje YT pobiera z napisów w filmach. Warto również zauważyć, jak dużo tych danych automatycznie zostanie zawartych w napisach, w porównaniu do samego opisu filmu.

Dłuższy czas oglądania

Po drugie - treści, do których dodane są napisy, wykazują się dłuższym czasem oglądania, niż treści bez napisów. Pomagają one skupić uwagę widza na zawartości filmu. Na bazie testów przeprowadzonych przez LifeTube widzimy, że wyświetlenia z napisami potrafią być nawet o półtorej minuty dłuższe, niż te bez napisów. Wszyscy wiemy, że czas oglądania jest najcenniejszą walutą na platformie - warto więc dodawać napisy do materiałów. Dzięki nim zwiększycie czas oglądania filmów, co powinno wpłynąć na szerszą dystrybucję Waszego contentu.

Otwarcie na nowego widza!

Po trzecie, dodając napisy do Waszych materiałów, otwieracie się na osoby niesłyszące. Wg Krzysztofa Kotyniewicza, Prezesa z Polskiego Związku Głuchych, ilość osób potrzebujących napisów, ze względu na słaby słuch to w PL nawet 3 000 000!

Nie mniej istotna jest też grupa osób, która w danym momencie nie może odtwarzać materiałów z dźwiękiem. Są to osoby w transporcie publicznym, studenci na nudnym wykładzie, uczestnicy przeciągającego się  zebrania, karmiące mamy czy nawet ludzie w biurze .Dodając napisy, poszerzacie tym samym Waszą grupę potencjalnych odbiorców! Tu mała wskazówka. Warto zadbać, aby napisy pojawiły się już w pierwszej sekundzie. Wtedy widz otrzymuje info, że może przyjąć ten materiał bez dźwięku. Napisy do filmów możecie dodawać na dwa sposoby, wypalając je bezpośrednio w pliku video lub też dodając jako oddzielny plik .srt do publikacji na YouTube. Każde z rozwiązań posiada indywidualne zalety. Bezpośrednie wypalanie napisów w pliku znacząco zwiększy ich ekspozycję, każdy widz będzie oglądać treść z napisami, co potencjalnie może wydłużyć kontakt z filmem. Z kolei dodanie napisów w formie .srt pozwoli widzom oglądać napisy na życzenie, dzięki czemu unikniecie ryzyka, że napisy mogą przysłonić jakikolwiek kluczowy element kadru, a treść tych napisów będzie interpretowana przez algorytmy platformy.

Gorąco zachęcamy Was do dodawania napisów do swoich treści! Wszyscy twórcy LTTM mogą dodać napisy do materiałów video, aż do łącznej długości 90 minut dzięki narzędziu Stenograf.

W razie pytań odnośnie napisów piszcie na adres: support@lttm.pl

Chcesz podjąć z nami współpracę?

Jeżeli chcesz dołączyć do naszej sieci lub podjąć współpracę z danym twórcą – wystarczy, że napiszesz do nas wiadomość!