Baza wiedzy / możliwości współpracy

Jak wygląda rynek influencer marketingu w Polsce?

W Polsce rynek influencer marketingu od kilku lat rozwija się bardzo dynamicznie. Aby zrozumieć ten świat i za nim nadążyć trzeba przeanalizować go z trzech perspektyw – konsumenta, influencera i marki.

Zmienia się sposób w jaki konsumujemy treści. Z roku na rok rośnie content wideo, a wraz z potrzebami konsumentów poszerzają się kategorie tematyczne. Odbiorcy sięgają po treści na YouTube już nie tylko ze względu na rozrywkę i muzykę. Szukają filmów instruktażowych, kursów z wybranych dziedzin, testów i recenzji produktów. Coraz więcej czasu spędzamy na YouTube i jesteśmy coraz bardziej wymagającą widownią.

Współpraca z influencerem – kategorie kanałów

Z roku na rok poszerzają się również kategorie tematyczne kanałów, a wraz z nimi formaty filmów. Influencerzy chętnie wychodzą poza szablony i wykorzystują swoje talenty dla uatrakcyjnienia contentu np. tworzą rysunkowe serie przedstawiające fakty naukowe czy robią lookbooki przypominające filmy akcji.

Zwiększa się również liczba kampanii realizowanych z influencerami, a wraz z nimi wzrasta jakość oferowanych świadczeń. Influencerzy profesjonalizują się podnosząc swoje kompetencje w różnych obszarach – produkcyjnym, social media etc. Twórcy edukują się i rozwijają w konkretnych dziedzinach nie tylko dla udoskonalenia swojego kanału, ale także ze względu na chęć sprostania oczekiwaniom Klientów. Ich świadomość na temat tego, jak powinna wyglądać efektywna współpraca z markami stale wzrasta.

Plusy współpracy z influencerem

Coraz więcej marek jest świadomych wartości jaką niesie współpraca z zakresu influencer marketingu. Jeszcze kilka lat temu temat kampanie z influencerami ograniczały się do jednorazowych aktywności, a na tego rodzaju działania przeznaczano niewielkie budżety. Dziś coraz więcej marek stawia na długoterminowość i myśli strategicznie o współpracy z twórcami. Marki coraz częściej decydują się również na kampanie z influencerami, które wykraczają poza świat mediów społecznościowych. Twórcy zapraszani są na eventy, występują w reklamach telewizyjnych, a ich wizerunek wykorzystywany jest na produktach.

Gabriela Barnat, Dyrektor Działu Sprzedaży i Strategii, LifeTube

Autor
Gabriela Barnat
Podziel się
Polecamy

Czytaj także

RAPORT

„6 kategorii 11 000 różnic”

NAJWIĘKSZA ANALIZA polskiego youtube’a

11 511
przeanalizowanych wideo

6 kategorii youtuberów
21 eksperckich komentarzy
17 case studies
104 strony

Pobierz
Pobierz raport
Raport

Influencer marketing na YouTube

Największa analiza wideo polskich twórców

11 151 przeanalizowanych wideo
6 kategorii YouTube
21 eksperckich komentarzy
17 case studies
106 stron