Baza wiedzy / najlepsze praktyki

INFLUENCER MARKETING JESIENIĄ 2020 – 5 NAJWAŻNIEJSZYCH TRENDÓW

Jeszcze rok temu jesień kojarzyła nam się przede wszystkim z klasycznymi kampaniami przedświątecznymi, przygotowaniami na zimę oraz prognozami dotyczącymi największych trendów na okres jesień/zima. Aktualnie skupienie marek krąży wokół zupełnie innych tematów, a na pierwszym planie znalazło się zdrowie oraz bezpieczeństwo. Jesień 2020 to okres, w którym występuje zbieżność pomiędzy “sezonowymi normami”, a szeroko rozumianą „new norm”.

Oto kilka najważniejszych trendów w influencer marketingu, które mogą przydać się podczas planowania kampanii:

1. Komunikacja z Generacją Z oraz Pokoleniem Alpha – Wideo Content

Pokolenie Z to przyszłość sprzedaży. To właśnie w nim marketerzy widzą swoich potencjalnych klientów. Aż 40% transakcji online, zostało w ciągu tego roku złożonych właśnie przez nich (Accenture, 2019 r).

Klasyczne zdjęcia na dyniowych polach oraz przepisy na pumpkin spice latte będą w tym roku wyglądać nieco inaczej niż zazwyczaj, ponieważ wraz z nową generacją, pojawiły się nowe, świeże pomysły na tworzenie materiałów. Opierają się one głównie na video contencie w humorystycznej formie z ciekawym przekazem. Tak jak tutaj

Nowa generacja rośnie w siłę i coraz chętniej walczy o głos. To właśnie oni w najbliższym czasie będą wyznaczać nowe trendy marketingowe!

2. Storytelling – kluczowy element dotarcia do odbiorców

Przeciętny czas, który odbiorcy poświęcają na przeczytanie treści w internecie zmniejszył się z 12 do 8 sekund (Microsoft Corp). W przypadku wideo statystyki są bardziej optymistyczne – średni czas oglądania filmu twórców w sieci LifeTube wynosi prawie 4 minuty! Dobrym sposobem, w jaki marki mogą przyciągnąć uwagę widowni w ciągu kilku pierwszych sekund, jest zbudowanie konkretnej historii.

Filozofia “less is more” to jedna z wartości, które są obecnie coraz częściej wykorzystywane w storytellingu oraz kampaniach influencer marketingowych. Na przykład w takiej

Od października poza tematami dotyczącymi zdrowia oraz bezpieczeństwa na pewno pojawi się jeszcze więcej materiałów szkolnych oraz popularnonaukowych.

3. Back To School – viralowe kampanie na TikToku, YouTubie & Instagramie

W tym roku kampanie “Back to School” będą w dużej mierze opierać się na zdalnej edukacji, co oznacza ogromne możliwości dla wielu marek. Ponad 41% użytkowników na Tik Toku to osoby w wieku między 16 a 24 rokiem życia (według Omnicore), dlatego komunikacja na tej platformie uznawana jest za jeden z najlepszych sposobów, aby dotrzeć do licealistów oraz studentów.

Co więcej, wraz ze wzrastająca popularnością nowej platformy na rynku, YouTube, Instagram, jak i Facebook już zaczęły tworzyć nowe funkcje, takie jak “Reels” czy “Shorts”.

Różnorodne challenge odpowiadają za największy viralowy efekt w social mediach, który z każdym rokiem staje się coraz bardziej pożądany przez marki. Nie bez powodu ponad 35% użytkowników na Tik Toku (podają statystyki firmy AdAge) bierze udział w wyzwaniach online, opierających się na #Challenge. Najpopularniejszą formą tworzenia tego typu materiałów jest schemat opierający się na zasadzie „PRZED i PO” (przykład). 

Naukowe wskazówki, lifehacki oraz motywujący przekaz – tego możemy się spodziewać w najbliższym czasie w temacie back to school!

4. Gameplaye & livestreamy – rozrywka na chłodne wieczory

Jesienią spora część użytkowników chętniej spędza czas przed komputerem i konsolą niż na zewnątrz. W trakcie trwania Q4 dla wielu klientów gaming jest kluczowym elementem komunikacji do odbiorców. Zainteresowanie grami rośnie w ekspresowym tempie. Według estymacji GamingFactory w 2020 roku w skali roku konsumenci wydają na gry 3 razy więcej niż w ubiegłym roku.

Gry komputerowe oraz streamy z rozgrywki potrafią angażować równie silnie co Netflix czy HBO GO. W Polsce prawie 42% użytkowników online to gracze, z czego ponad 70% to przedstawiciele Generacji Z oraz pokolenia Alpha.

W trzecim kwartale 2020 roku znacznie wzrosło zainteresowanie internautów platformami oferującymi gry i inne treści w technologii streamingu. W ciągu trzech miesięcy liczba godzin spędzonych przez użytkowników na Twitchu sięgnęła 4 miliardów.

Przykładowa kampania gamingowa. 

Najbliższe miesiące będą zapowiadają wzrost popularności w całej strefie gamingowej, zarówno w świecie streamerów, gamerów, esportowców, jak i wszelkich fanów gier-wideo.

5. Niestandardowe rozwiązania – Współpraca kluczem do sukcesu

Skuteczny influencer marketing nie ogranicza się tylko do pokazania produktu.

Wśród wielu osób przyjął się mit, że z pomocy influencerów korzystają głównie marki spożywcze, modowe, czy te z kategorii beauty. Tak naprawdę coraz więcej firm wchodzi do internetu i korzysta z niestandardowych rozwiązań, które mogą je wyróżnić. 

Wiele marek stawia na autentyczność w swoich kampaniach, co wiąże się ze starannym doborem twórców oraz pogłębionym procesem kreatywnym przy budowaniu koncepcji. 

Twórcy często są zaangażowani do tematów, które stricte ich nie dotyczą lub zapraszają na swoje kanały innych influencerów, którzy mają zupełnie inny target group niż oni sami. Takie rozwiązania często spotykają się z bardzo pozytywnym odbiorem grupy docelowej, a przy tym wysokim zasięgiem materiałów. Warto zobaczyć przykład

Tego typu działania sprawdzą się również w formie podcastów, które przewiduje się, że będą o wiele częściej słuchane w trakcie trwania okresu jesienno-zimowego.

 Pamiętaj – the sky is the limit!

To tylko niektóre z trendów, które zdominują świat social mediów w najbliższym czasie. Planuj angażujące projekty z odpowiednio dobranymi twórcami, których oglądają Twoi odbiorcy. Wykorzystaj trendy na swoją korzyść przy współpracy z influencerami, zwłaszcza teraz, kiedy największą popularnością cieszy się Internet.

Bądź na bieżąco z najnowszymi tematami i wychodź z inicjatywą przy tworzeniu następnych projektów.

Autor
Michał Bogdański
Podziel się

RAPORT

„6 kategorii 11 000 różnic”

NAJWIĘKSZA ANALIZA polskiego youtube’a

11 511
przeanalizowanych wideo

6 kategorii youtuberów
21 eksperckich komentarzy
17 case studies
104 strony

Pobierz
Pobierz raport
Raport

Influencer marketing na YouTube

Największa analiza wideo polskich twórców

11 151 przeanalizowanych wideo
6 kategorii YouTube
21 eksperckich komentarzy
17 case studies
106 stron

Na naszych stronach używamy technologii, takich jak pliki cookie, które służą do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu. Przez dalsze aktywne korzystanie z naszego serwisu wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych na zasadach określonych w polityce prywatności. Wyrażenie zgody jest dobrowolne a wyrażoną zgodę możesz w każdej chwili cofnąć. Można to zrobić poprzez zmianę ustawień przeglądarki lub opuszczenie serwisu.

OK