Baza wiedzy / najlepsze praktyki

Współpraca z influencerem. Ocena potencjału

Według Gabrieli Barnat, Dyrektor Działu Sprzedaży i Strategii w LifeTube, efektywne kampanie influencer marketingu to takie, które są częścią strategii komunikacji marki, a nie dodatkiem oderwanym od całego procesu budowania wizerunku brandu. Content tworzony przez influencerów powinien być spójny ze strategią marki niezależnie od tego czy jest to jednorazowe przedsięwzięcie czy długoterminowa współpraca.

W kampaniach, które cieszą się największymi sukcesami twórcy budują wizerunek brandu i przedstawiają jego świat adaptując koncepty kreatywne do swoich sprawdzonych formatów. Influencerzy coraz częściej angażują się już na wczesnym etapie planowania kampanii – uczestniczą w tworzeniu strategii i rekomendacji poszczególnych świadczeń. Ich rola nie ogranicza się tylko do pisania scenariusza czy produkcji materiału. Pełnią oni rolę konsultantów, dostarczają marce insightów, wychodzą z pomysłami na dodatkowe aktywności. Dzięki temu, że dobrze znają swoją społeczność mogą nawiązać wartościowy dla marki dialog z konsumentem.

Kampanie Influencer Marketing – strategia

Najbardziej korzystne z perspektywy budowania relacji z  influencerami, analizowania społeczności i mierzenia wyników są kampanie długoterminowe. Takie marki jak Coca-Cola czy Play myślą strategicznie i długofalowo o działaniach z zakresu influencer marketingu, dzięki czemu mają w swoim portfolio lojalnych ambasadorów. Na sukces tych marek wpływa również wielopoziomowe i nieszablonowe spojrzenie na współpracę z twórcami. YouTuberzy współpracujący z tymi brandami nie tylko tworzą content na swoich kanałach, ale są również zapraszani na eventy marek, a ich wizerunki wykorzystywane są w spotach telewizyjnych czy produktach.

Kluczowy jest wniosek, że coraz więcej firm jest świadomych zmian, które zachodzą w odbiorze treści przez konsumentów. Nie dziwi więc, że marki poszukując sposobów na dotarcie do konsumenta muszą dywersyfikować kanały i sposoby komunikacji. Jako klienci i odbiorcy szumu informacyjnego oraz nieustannych reklam dookoła, chcemy mieć możliwość selekcji komunikatów i skupienia się wyłącznie na interesujące nas kwestiach. Ograniczyć dostęp do siebie, by otrzymywać wyłącznie te komunikaty, które są dla nas ciekawe. Na szczęście wielu dostrzega potencjał współpracy z influencerami, która pozwala na realne i wiarygodne oddziaływanie na otoczenie marki poprzez angażowanie społeczności i zmniejszanie nachalności przekazów reklamowych.

Autor
Marta Majchrzak
Podziel się

RAPORT

„6 kategorii 11 000 różnic”

NAJWIĘKSZA ANALIZA polskiego youtube’a

11 511
przeanalizowanych wideo

6 kategorii youtuberów
21 eksperckich komentarzy
17 case studies
104 strony

Pobierz
Pobierz raport
Raport

Influencer marketing na YouTube

Największa analiza wideo polskich twórców

11 151 przeanalizowanych wideo
6 kategorii YouTube
21 eksperckich komentarzy
17 case studies
106 stron