Case studies /

Ziemniak & Finansoaktywni

Kampania edukacyjna Ministerstwa Finansów „Finansoaktywni. Uczciwie płacę podatki” i konkurs „Pozytywnie o podatkach” – czyli jak zaangażować młodą grupę docelową w uczenie się o finansach.

Czy da się wytłumaczyć młodzieży w wieku gimnazjalnym, czym są podatki i jaki wpływ na otoczenie ma ich opłacanie? Oczywiście! Wystarczy współpraca z popularnym wśród grupy docelowej youtuberem. Ministerstwo Finansów wybrało Piotra “Ziemniaka” Latałę.

CEL
Edukowanie młodzieży w wieku szkolnym z zakresu finansów. Wyjaśnienie czym są podatki, dlaczego je płacimy, co dzięki temu zyskujemy oraz jakie są ich rodzaje. Zachęcenie widowni Ziemniaka do udziału w konkursie filmowym „Pozytywnie o podatkach” i wzięcia udziału w akcji „Finansoaktywni. Misja: Uczciwie płacę podatki”.

REALIZACJA
Najefektywniejsza nauka opiera się na dwóch filarach: aktywnym zaangażowaniu osób uczących się (robienie czegoś) + zabawie! Do tego trochę zewnętrznej motywacji (nagroda) i rywalizacji (konkurs) – i mamy przepis na edukacyjny sukces! Tak właśnie zaprojektowana została kampania „Pozytywnie o podatkach”, którą współrealizowaliśmy dla Ministerstwa Finansów.

Ministerstwo zorganizowało konkurs dla młodzieży na stworzenie najlepszego filmu o podatkach – a Ziemniak kompendium wiedzy na temat kręcenia filmów publikowanych w internecie. W materiale krok po kroku wyjaśnił, jakie znaczenie dla jakości nagrywanego materiału ma użyty sprzęt, oprogramowanie, różne parametry i inne techniczne aspekty związane z produkcją wideo. Youtuber informował o akcji, tłumaczył, dlaczego warto uczciwie płacić podatki i co to daje, zachęcał do udziału w konkursie i aktywizował swoją społeczność. 

Łącznie zrealizowaliśmy 14 świadczeń, które publikowane były w mediach społecznościowych influecera oraz na jego kanale YouTube stanowiącym oś działań. Ponadto Ziemniak, jako twarz kampanii, firmował swoim wizerunkiem wszystkie materiały edukacyjne i aktywnie uczestniczył w pracach kapituły konkursowej, z którą wspólnie wybierał najciekawsze projekty. W finałowym etapie był odpowiedzialny za zorganizowanie warsztatów filmowych dla wyróżnionej grupy uczestników. W kampanii był więc ambasadorem, nauczycielem, zasięgowym medium i… nagrodą 🙂

WYNIKI
Łącznie 0,6 miliona wyświetleń, 98% pozytywnych ocen (łapek w górę pod głównym filmem), dziesiątki zaangażowanych szkół i nauczycieli, kilkadziesiąt publikacji w mediach, setki zgłoszeń i tysiące uczniów, którzy dowiedzieli się, dlaczego warto uczciwie opłacać podatki.

Liczba youtuberów
1
Liczba postów/świadczeń
14
Łącznie wyświetleń
597 000
 
Klient
Współpraca

Synertime

Współpraca
Skontaktuj się z nami
wspolpraca@lifetube.pl

RAPORT

„6 kategorii 11 000 różnic”

NAJWIĘKSZA ANALIZA polskiego youtube’a

11 511
przeanalizowanych wideo

6 kategorii youtuberów
21 eksperckich komentarzy
17 case studies
104 strony

Pobierz
Pobierz raport
Raport

Influencer marketing na YouTube

Największa analiza wideo polskich twórców

11 151 przeanalizowanych wideo
6 kategorii YouTube
21 eksperckich komentarzy
17 case studies
106 stron

Na naszych stronach używamy technologii, takich jak pliki cookie, które służą do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu. Przez dalsze aktywne korzystanie z naszego serwisu wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych na zasadach określonych w polityce prywatności. Wyrażenie zgody jest dobrowolne a wyrażoną zgodę możesz w każdej chwili cofnąć. Można to zrobić poprzez zmianę ustawień przeglądarki lub opuszczenie serwisu.

OK