Case studies /

Promocja wytrzymałych taśm 3M VHB

Jak wypromować taśmę, przeznaczoną do zastosowań profesjonalnych? Wystarczy przeprowadzić wiarygodny test wytrzymałości przy udziale najbardziej naukowego kanału na YouTube – SciFun!

Jak wypromować taśmę, przeznaczoną do zastosowań profesjonalnych? Wystarczy przeprowadzić wiarygodny test wytrzymałości przy udziale najbardziej naukowego kanału na YouTube – SciFun!

Opis

Kampania miała na celu promocję marki 3M i jej produktu – taśmy VHB. Taśmy te są przeznaczone głównie do zastosowań przemysłowych i są dostępne w wyspecjalizowanej sieci dystrybucji, jednakże komunikat nie ograniczał się wyłącznie do potencjalnej, wąskiej grupy nabywców. Kampania nawiązywała do prowadzonej wówczas globalnej kampanii z influncerami, w której motywem przewodnim była sklejona za pomocą taśmy hulajnoga (element spajający całą kampanię).

Cel

Budowanie świadomości z zakresu właściwości kleju w taśmie VHB. Mało kto wie, że taśmy VHB mają szerokie zastosowanie w przemyśle. Jest to powszechnie znana alternatywa m.in. dla śrub, nitów i zgrzewania. Co taśmą zostanie połączone, tego nikt już nie rozłączy!

Realizacja

SciFun w swoim filmie odniósł się do eksperymentu wykonanego przez niemieckiego fizyka i wynalazcę – Otto von Guericke, zestawił ze sobą dwie, duże metalowe półsfery, uszczelnione na krawędziach i odessał powietrze ze środka. Następnie zalecił, aby półkule rozerwać za pomocą koni. W eksperymencie magdeburskim chodziło o namacalne wykazanie tego, jak silne jest ciśnienie atmosferyczne, którego na co dzień w tak spektakularny sposób nie postrzegamy.

Nawiązując do mechaniki przeprowadzenia eksperymentu, Darek przygotował swoją własną wariację. Jego zadaniem była próba rozdzielenia przez dwa samochody złączanych ze sobą taśmą VHB elementów. Przy realizacji pojawiły się problemy ze znalezieniem odpowiedniego sprzętu potrzebnego do doświadczenia (dwie metalowe płyty z hakami), ale finalnie wszystko poszło tak, jak trzeba. Dodatkowym elementem kampanii był element hulajnogi. Twórca dostał części hulajnogi, które miał za zdanie skleić taśmą VHB i sprawdzić funkcjonalność pojazdu.

Wyniki

Realizacja cieszyła się dużym zainteresowaniem. Materiał pojawił się na 9. miejscu karty na czasie i zebrał ponad 20 tysięcy pozytywnych komentarzy.

AgencjaHill and Knowlton
Sprzedaż – Małgorzata Figat
Koordynacja – Monika Gnatowicz, Mateusz Bill

Liczba youtuberów
1
Liczba postów/świadczeń
1
Łącznie wyświetleń
356595
 
Klient
Współpraca
Skontaktuj się z nami
wspolpraca@lifetube.pl

RAPORT

„6 kategorii 11 000 różnic”

NAJWIĘKSZA ANALIZA polskiego youtube’a

11 511
przeanalizowanych wideo

6 kategorii youtuberów
21 eksperckich komentarzy
17 case studies
104 strony

Pobierz
Pobierz raport
Raport

Influencer marketing na YouTube

Największa analiza wideo polskich twórców

11 151 przeanalizowanych wideo
6 kategorii YouTube
21 eksperckich komentarzy
17 case studies
106 stron

Na naszych stronach używamy technologii, takich jak pliki cookie, które służą do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu. Przez dalsze aktywne korzystanie z naszego serwisu wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych na zasadach określonych w polityce prywatności. Wyrażenie zgody jest dobrowolne a wyrażoną zgodę możesz w każdej chwili cofnąć. Można to zrobić poprzez zmianę ustawień przeglądarki lub opuszczenie serwisu.

OK