Case studies /

Internet przechodzi do Play

Największa kampania z influencerami na polskim rynku!

16 miesięcy, 28 influencerów i 45 milionów (w większości organicznych) wyświetleń treści poświęconych marce na kanałach youtuberów – to tylko niektóre statystyki z kampanii marki Play (w momencie jej badania – bo kampania trwa i trwa nadal 😉 ). „Internet przechodzi do Play”, platforma angażująca do współpracy twórców internetowych o największych zasięgach i zróżnicowanym contencie, to najlepszy przykład długofalowych, strategicznych działań marki z influencerami w Polsce.

CEL
Bardzo prosty! Play jako „ulubiona marka” z „ofertą pierwszego wyboru” wśród operatorów telefonii komórkowej. Kampania miała na celu zbudowanie pozytywnego wizerunku marki w grupie internautów 15-34, a także pokazanie odbiorcom, że „cały Internet przeszedł do Play”. 

 

ZOBACZ PEŁNE CASE STUDY

 

REALIZACJA
Od kilku lat w komunikacji marki (przede wszystkim w ATLu) realizowana jest z powodzeniem platforma pt: „Gwiazdy przechodzą do Play”, która skutecznie dociera do masowego odbiorcy. Klient chciał tę platformę przenieść do internetu, gdzie do rangi gwiazd urośli twórcy YouTube. Do długofalowej współpracy wybrał twórców kanałów o różnej tematyce (beauty, gaming, lifestyle, edukacja) i postawił na partnerską współpracę, a więc utrzymanie spójnej i konsekwentnie realizowanej strategii z jednej strony, i niewielką ingerencję w treści, które publikują influencerzy, z drugiej. To youtuberzy proponowali sposób pokazania przejścia do Play, utrzymując w ten sposób swój indywidualny styl, za który tak bardzo cenią ich fani.

Długofalowa kampania podzielona została różne na etapy – każdy ukierunkowany na osiągnięcie nieco innego celu. Między innymi:

  1. Generowanie zgłoszeń i bezpośrednie angażowanie konsumentów. Wizerunki kilku gamerów umieszczono na starterach Play. Aby otrzymać taki starter należało na przygotowanej stronie zostawić wszystkie swoje dane oraz wyrazić zgody marketingowe. Każdy z youtuberów do rozdania wśród swoich widzów miał 5 000 takich starterów. Ile czasu zajęło to rekordziście? 24 godziny. Pozostali dołączyli dobę później.
  2. Świadomość, zasięg, wizerunek. Youtuberzy – ambasadorzy Play – byli wszędzie: w TV, radiu, na bilbordach, materiałach, POS, wszędzie w Internecie i na każdej platformie social media.
  3. CSR. Play i wielu youtuberów w jednym wspólnym teledysku grali razem z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy, wspierając szczytny cel, rok później brali udział w 24-godzinnej transmisji live – jednocześnie oglądanej przez ponad 200 tysięcy osób! 

WYNIKI
Po pierwsze – 90% komentarzy na temat marki (przy dwukrotnym wzroście liczby wypowiedzi na jej temat) było pozytywnych! Po drugie – z badania Brandscope przeprowadzonego na zlecenie marki Play wiemy, że wśród osób, do których docierała komunikacja influenecrów wszystkie najważniejsze dla marki wskaźniki wzrosły! Aspekty wizerunkowe, takie jak “marka dla mnie i moich znajomych” lub “marka godna zaufania” różniły się nawet o kilkanaście p. proc. (internauci, do których nie docierali influencerzy vs fani influencerów). Po trzecie, z danych od klienta wiemy, że w porównaniu do podobnych działań digitalowych prowadzonych przez markę w internecie bez udziału influencerów, kampania z youtuberami:

  • wygenerowała 3,2 razy więcej zgłoszeń konkursowych
  • przyniosła 6 razy więcej rejestracji
  • była 3,5 razy tańsza (koszt dotarcia do jednego użytkownika)

Efekt świeżości i naturalności przełożył się na pozytywny odbiór komunikacji w sieci. Ze wszystkimi twórcami marka nawiązała stałą i stale pogłębianą współpracę. 

Wśród fanów influencerów wszyscy wiedzą, że „Cały internet przeszedł do PLAY”!

Liczba youtuberów
28
Łącznie wyświetleń
45 000 000
 
Klient
Współpraca
Skontaktuj się z nami
wspolpraca@lifetube.pl
Raport

Influencer marketing na YouTube

Największa analiza wideo polskich twórców

11 151 przeanalizowanych wideo
6 kategorii YouTube
21 eksperckich komentarzy
17 case studies
106 stron