Case studies /

Magic of Y
w sklepie Lidl

Idealny przykład wykorzystania talentu youtubera i cross-promocji
(przyciągnięcia widowni influencera na kanał marki).

Świetna współpraca influencerów z dwóch odrębnych światów – internetu i telewizji. Iluzjonista Y oraz Karol Okrasa wspólnie promowali sklepy Lidl i dostępne tam produkty – klienci byli (dosłownie!) oczarowani. Idealny przykład wykorzystania talentu youtubera i przyciągnięcia jego widowni na kanał marki.

CEL

  • Wzmocnienie wizerunku marki „Lidl”, przyciągnięcie do sklepów stacjonarnych nowych klientów i zaangażowanie grupy docelowej.
  • Cross-promocja – przyciągnięcie na kanał marki widzów youtubera.

REALIZACJA
W ramach współpracy opublikowane zostały 2 odcinki: na kanale Magic of Y oraz na kanale marki KuchniaLidla.pl. W pierwszym odcinku youtuber razem z Karolem Okrasą (ambasadorem marki) wykorzystywał swój niesamowity talent do iluzji – angażował przypadkowych klientów i wykorzystywał produkty dostępne w sklepie. W drugim wideo (opublikowanym na kanale marki) w charakterystyczny dla siebie, magiczny sposób wraz z Karolem Okrasą przygotowywał tajskie lody.

WYNIKI
Jeśli marka umiejętnie wykorzystuje talent youtubera, poza szerokim zasięgiem organicznym (ponad 0,8 mln wyświetleń) może liczyć na bardzo dobry odbiór treści przez fanów influencera. W pełni obrandowane (w całości zrealizowane w sklepie Lidl, z udziałem ambasadora, z wielokrotnym wymawianiem nazwy marki), trwające prawie 10 min wideo uzyskało 15 000 łapek w górę – czyli 98% pozytywnych ocen! Współpraca z Magic of Y przyniosła marce nie tylko zasięg, korzyści wizerunkowe, ale również kilka tysięcy nowych subskrybentów kanału KuchniaLidla.pl.

___

PS – CROSSY NA YOUTUBE
Cross-promocja (tzw. crossy) to najskuteczniejsza forma gromadzenia widzów wokół danego kanału na YouTube. Jak to działa? W ramach współpracy materiały publikowane są zarówno na kanale influencera, jak i na kanale marki. Następnie influencer informuje swoich widzów, że poza odcinkiem, który właśnie oglądają u niego, mogą zobaczyć dodatkowy odcinek na kanale marki, do subskrybowania którego zachęca. W ten sposób subskrybenci obu kanałów zaczynają się przenikać – a marka w konsekwencji zyskuje nową lojalną widownię. 

Jakie są efekty crossów? Na kanale marki Lidl od ponad 3 lat regularnie pojawiają się treści z przepisami kulinarnymi przygotowywanymi przez ambasadorów marki Karola Okrasę i Pawła Małeckiego. Jednak publikowane wideo, mimo dobrych zasięgów (kilkanaście-kilkadziesiąt tys. wyświetleń), nie przekładały się na nowych subskrybentów (stałych widzów). Dlatego w drugiej połowie października 2016 roku marka postanowiła zmienić strategię – od tamtej pory do pozyskiwania lojalnej widowni wykorzystuje youtuberów.

Przyrost subskrybentów na kanale KuchniaLidla.pl (źródło: socialblade.com). Wyraźnie widoczny moment zmiany strategii i postawienia na cross-promocję z youtuberami.

Liczba youtuberów
1
Liczba postów/świadczeń
2
Łącznie wyświetleń
830 000
 
Klient
Współpraca

GPD Agency

Współpraca
Skontaktuj się z nami
wspolpraca@lifetube.pl
Newsletter
Bądź na bieżąco

Mamy 5-letnie doświadczenie w pracy z influencerami, dostęp do danych 570 najpopularniejszych kanałów YT w Polsce i realizujemy śr. 4 kampanie dziennie. To ogromna ilość wiedzy, którą chętnie się z Tobą podzielimy. Chcesz? 🙂