Case studies /

Fundusze Europejskie dla Mazowsza na YT!

Jak zachęcić widzów do zainteresowania się ofertą Funduszy Europejskich na Mazowszu? Najlepiej zaangażować zasięgowych twórców, którzy – w charakterystyczny dla swojego kanału sposób – pokażą ciekawe miejsca i projekty powstałe dzięki dofinansowaniu FE, dodatkowo wypromują chwytliwy konkurs z nagrodami i udowodnią, że #FunduszeEUwTwoimZasiegu dają #RealneKorzyści.

CEL

Głównym założeniem kampanii było promowanie miejsc i projektów firm i instytucji, które zostały dofinansowane przez Fundusze Europejskie dla Mazowsza. Wśród nich są m.in. Centrum Nauki Kopernik, Muzeum Wódki Polskiej, Warszawska Szkoła Filmowa i Kross S. A. Materiały miały prezentować, jak wiele możliwości dają Fundusze Europejskie. Kampania miała dotrzeć do 700 000 unikalnych użytkowników.

REALIZACJA

Mówiąc Inaczej, Matura To Bzdura, 7 metrów pod ziemią, 20m2, Kamil in Travel, Urbex History i Luka to kanały, których twórcy zaangażowali się w poinformowanie swoich odbiorców o możliwościach, jakie dają dotacje Funduszy Europejskich dla Mazowsza. Każdy z nich wykorzystał charakterystyczne dla siebie formaty: kanał Matura To Bzdura opublikował sondę uliczną, w której sprawdzona została wiedza przechodniów na temat Stolicy, twórcy kanału Urbex History zabrali widzów w podróż do opuszczonego pałacu, a Kamil In Travel opowiedział o hodowli chartów i zaprezentował innowacyjny projekt stworzony dzięki FE. Influencerzy wykorzystali swoje kanały na YouTube, Facebooku oraz Instagramie do promowania konkursu, w którym zadaniem było zrobienie zdjęcia z miejsca, które było dofinansowane z FE – oczywiście na Mazowszu.

EFEKTY

  • Wszystkie opublikowane materiały przekroczyły łącznie 1 milion wyświetleń. Połowa z nich to wyświetlenia filmów na YouTube, wśród pozostałych są posty na Facebooku, Instagramie oraz Instagram Stories,
  • Każde z ponad pół miliona wyświetleń na YouTube trwało średnio 6 minut (!),
  • Łączny czas oglądania filmów opublikowanych przez influencerów na YouTube wyniósł 6 lat,
  • Materiały na YT uzyskały 98% pozytywnych reakcji,
  • Dzięki publikacjom internetowa społeczność dowiedziała się o kilku ważnych miejscach na mapie Mazowsza, które skorzystały z dofinansowania Funduszy Europejskich.

Kampania została zrealizowana przez agencję Clickad Interactive Sp z o.o. na zlecenie Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych.

Liczba youtuberów
7
Liczba postów/świadczeń
20
Łącznie wyświetleń
1 039 782
 
Klient
Współpraca
Skontaktuj się z nami
wspolpraca@lifetube.pl
Raport

Influencer marketing na YouTube

Największa analiza wideo polskich twórców

11 151 przeanalizowanych wideo
6 kategorii YouTube
21 eksperckich komentarzy
17 case studies
106 stron