Case studies /

Fintechy wkraczają na YouTube!

Czy branża fintechów jest gotowa na współpracę z influencerami? Bo twórcy z LifeTube zdecydowanie są gotowi na fintech!

Czy branża fintechów jest gotowa na współpracę z influencerami? Bo twórcy z LifeTube zdecydowanie są gotowi na fintech! Planeta Faktów oraz Dawid Frank w kampanii dla Loando.pl udowodnili, że internetowa porównywarka pożyczek może być ciekawym tematem i stanowić punkt wyjścia do stworzenia wciągających filmów, które nie tylko wprowadzą widzów w temat, ale przede wszystkim zachęcają odbiorców do skorzystania z usług firmy. Edukacja, budowa pozytywnego wizerunku i przekierowanie na stronę klienta – to najbardziej efektywna kolejność działań.

CEL

Pierwsza współpraca marki Loando.pl z influencerami miała na celu zwiększenie widoczności marki wśród odbiorców youtuberów, zintensyfikowanie ruchu na stronie internetowej klienta oraz promocję jego usług.

REALIZACJA

Zarówno Planeta Faktów, jak i Dawid Frank, tworząc materiały dla LOANDO Group, wykorzystali swoje “supermoce” – czyli cechy charakterystyczne, za które uwielbiają ich widzowie. Dawid Frank postanowił przygotować challenge (znany, youtubowy format) i… kupić samochód za grosze (a raczej za taczkę groszówek!). Oprócz tego, że zbudował wciągającą historię, przejrzyście zaprezentował jak korzystać z wyszukiwarki pożyczek Loando.pl, wytłumaczył mechanikę jej działania oraz zachęcił widzów do korzystania z usług fintechu. Dawid Frank połączył dawkę znanego z jego kanału humoru z merytorycznymi informacjami o marce klienta. Kanał Planeta Faktów opublikował z kolei film o 10 dziwnych przesądach związanych z pieniędzmi, do którego dopasował hasło: “Pożyczaj z głową dzięki porównywarce pożyczek”! Narracja oparta na ciekawostkach była pretekstem do zainteresowania widzów ofertą Loando.pl.

 

WYNIKI

  • W ciągu pierwszych 5 dni od pojawienia się filmów na platformie YouTube osiągnęły one aż 800 tysięcy organicznych wyświetleń,
  • Łącznie wszystkie aktywności wygenerowały 44 tysiące reakcji (komentarzy i polubień!) – przekładając się na ponad 5,5% engagement rate,
  • Filmy na YouTube cieszą się bardzo pozytywnym odbiorem widzów – dokładnie na poziomie 98% łapek w górę,
  • kampania zakończyła się udanym wejściem marki Loando.pl w świat YouTube’a i współprac z twórcami!

Sprzedaż: Małgorzata Figat

Koordynacja współpracy z influencerami: Jan Kaźmierczak i Tomasz Miecznikowski

Agencja: KLANG! Media

Liczba youtuberów
2
Liczba postów/świadczeń
5
Łącznie wyświetleń
971 200
 
Klient
Współpraca
Skontaktuj się z nami
wspolpraca@lifetube.pl

RAPORT

„6 kategorii 11 000 różnic”

NAJWIĘKSZA ANALIZA polskiego youtube’a

11 511
przeanalizowanych wideo

6 kategorii youtuberów
21 eksperckich komentarzy
17 case studies
104 strony

Pobierz
Pobierz raport
Raport

Influencer marketing na YouTube

Największa analiza wideo polskich twórców

11 151 przeanalizowanych wideo
6 kategorii YouTube
21 eksperckich komentarzy
17 case studies
106 stron