Baza wiedzy / możliwości współpracy

Jak wygląda „rynek” influencer marketingu w Polsce?

W Polsce rynek influencer marketingu od kilku lat rozwija się bardzo dynamicznie. Aby zrozumieć ten świat i za nim nadążyć trzeba przeanalizować go z trzech perspektyw – konsumenta, influencera i marki.
Zmienia się sposób w jaki konsumujemy treści. Z roku na rok rośnie content wideo, a wraz z potrzebami konsumentów poszerzają się kategorie tematyczne. Odbiorcy sięgają po treści na YouTube już nie tylko ze względu na rozrywkę i muzykę. Szukają filmów instruktażowych, kursów z wybranych dziedzin, testów i recenzji produktów. Coraz więcej czasu spędzamy na YouTube i jesteśmy coraz bardziej wymagającą widownią.
Z roku na rok poszerzają się również kategorie tematyczne kanałów, a wraz z nimi formaty filmów. Influencerzy chętnie wychodzą poza szablony i wykorzystują swoje talenty dla uatrakcyjnienia contentu np. tworzą rysunkowe serie przedstawiające fakty naukowe czy robią lookbooki przypominające filmy akcji.
Zwiększa się również liczba kampanii realizowanych z influencerami, a wraz z nimi wzrasta jakość oferowanych świadczeń. Influencerzy profesjonalizują się podnosząc swoje kompetencje w różnych obszarach – produkcyjnym, social media etc. Twórcy edukują się i rozwijają w konkretnych dziedzinach nie tylko dla udoskonalenia swojego kanału, ale także ze względu na chęć sprostania oczekiwaniom Klientów. Ich świadomość na temat tego, jak powinna wyglądać efektywna współpraca z markami stale wzrasta.
Coraz więcej marek jest świadomych wartości jaką niesie współpraca z zakresu influencer marketingu. Jeszcze kilka lat temu temat kampanie z influencerami ograniczały się do jednorazowych aktywności, a na tego rodzaju działania przeznaczano niewielkie budżety. Dziś coraz więcej marek stawia na długoterminowość i myśli strategicznie o współpracy z twórcami. Marki coraz częściej decydują się również na kampanie z influencerami, które wykraczają poza świat mediów społecznościowych. Twórcy zapraszani są na eventy, występują w reklamach telewizyjnych, a ich wizerunek wykorzystywany jest na produktach.

Gabriela Barnat, Dyrektor Działu Sprzedaży i Strategii, LifeTube

Autor
Gabriela Barnat
Podziel się
Polecamy

Czytaj także