Zmiany w konsumpcji mediów doprowadziły do sytuacji, w której odbiorcy skupili swoją uwagę wokół serwisów wideo. W Polsce największą popularnością cieszy się YouTube, którego miesięcznie ogląda aż 21 milionów osób. Według badań przeprowadzonych przez Wavemaker, oglądalność telewizji w grupie wiekowej 16-24 spadła aż o 21%! Świadomy widz woli bowiem mieć wpływ na to, co w danym momencie obejrzy – niezależnie od czasu, miejsca oraz innych ograniczeń wynikających z linearności medium jakim jest telewizja. To ważny sygnał dla marketerów, którzy działania reklamowe powinni przenosić na YouTube. Wideo content marketing, którego bohaterem staje się promowany przez popularnego influencera produkt, jest w stanie przynieść zadowalające efekty – nie tylko sprzedażowe, ale przede wszystkim związane ze wzmocnieniem pozytywnego marki. Dobrze zaprojektowane lokowanie produktu nie kojarzy się z nachalną reklamą, o czym świadczą m.in. łapki w górę, udostępnienia oraz wysoki watchtime takich materiałów. O przykładach skutecznych działań oraz obecności digital influencerów w mediach pisze Kamil Bolek, dyrektor marketingu LifeTube.

Czytaj więcej>>>

Autor
Marta Majchrzak
Podziel się
Polecamy

Czytaj także